
Avui, presentació del Pla de Lectura Municipal de Vic a la Biblioteca Pilarin Bayés!
El primer pla de lectura municipal de la província de Barcelona, aprovat per unanimitat i redactat amb la complicitat de la Biblioteca de Vic, l’Ajuntament de Vic, la Diputació de Barcelona, les llibreries, les escoles i els veïns i veïnes de Vic.
- Perquè els estudis diuen que els infants que tenen més llibres a l’abast tenen un millor futur, com ha compartit Pau Gonzàlez de la Diputació de Barcelona.
- Perquè, com ha dit Bet Piella, regidora d’Economia, Comerç, Cultura i Llengua de l’Ajuntament de Vic, la lectura ens transforma.
- Perquè la lectura és felicitat i benestar, com ha recordat l’Ignasi Janer, coordinador general de la Biblioteca de Vic.
L’Ester Farrés, directora de la Biblioteca Pilarin Bayés, ens ha deixat amb la mel als llavis amb un petit tast de les activitats que s’han planificat pels pròxims 4 anys, incloent-hi una gran Festa del Llibre la tardor del 2026. Aquí trobareu el Pla de Lectura Municipal de Vic amb tots els detalls.
Quines ganes de veure com tots aquests plans es converteixen en realitat!
* * *
Recull de premsa:
- 07/05/2025 – PuntOsona: «Vic impulsa un Pla de Lectura Municipal per fer de la lectura un plaer i no una obligació. Amb un pressupost de 165.000 euros, el projecte reforçarà les biblioteques escolars, potenciarà els clubs de lectura i crearà una Festa del Llibre per convertir la ciutat en un referent cultural.»
- 05/05/2025 – Canal Taronja TV: «Vic presenta el Pla Municipal de Lectura»
- 01/05/2025 – Més Osona: «Vic impulsa un nou pla per fomentar la lectura i crear nous lectors. El nou Pla de Lectura Municipal preveu accions com reforçar les biblioteques escolars.»
- 30/04/2025 – Biblioteca de Vic [VÍDEO]: «Presentació del Pla de Lectura Municipal de Vic 2025-2028»
- 30/04/2025 – Biblioteca de Vic: «Vic presenta el nou Pla de Lectura Municipal 2025-2028 per fomentar l’hàbit lector i la cohesió social»
- 30/04/2025 – Osona.com: «Vic posa en marxa un pla per buscar nous lectors. Entre les accions, s’impulsaran les biblioteques escolars i es crearà la Festa del Llibre.»
- 21/04/2025 – El9TV: «Vic activa el Pla de Lectura, és el primer municipi de les comarques de Barcelona que en té»
- 21/04/2025 – El9nou: «Vic activa el Pla de Lectura. És el primer municipi de les comarques de Barcelona que disposa d’aquest full de ruta, amb vigència de quatre anys.»