QUÈ ÉS LA GAMIFICACIÓ?
La paraula «gamificació» deriva de la paraula anglesa «game» (joc, en català). En resum, es tracta d’utilitzar dinàmiques pròpies de «jocs» en entorns que a priori no tenen res de lúdics.
Què és el que ens fa estar jugant durant hores sense despistar-nos? Per què ens passa el temps volant quan ens divertim? Com aconseguim estar focalitzats al cent per cent sense ni tan sols recordar-nos de mirar el mòbil? Aquestes són les preguntes que es fa la gamificació, per extreure’n les mecàniques bàsiques i després aplicar-les en entorns d’allò més variats: classes, grups de treball, empreses, psicologia,…
EXEMPLES DE GAMIFICACIÓ DE PROJECTES LITERARIS
LA GAMIFICACIÓ DE PROJECTES LITERARIS ÉS PER A PER A VOSALTRES SI…
- Si teniu un esdeveniment o una commemoració literària i voleu commemorar l’efemèride d’una manera… «Diferent» (hehe).
- Si teniu un projecte literari entre mans i voleu augmentar-ne la visibilitat d’una forma original.
- Si sou una entitat vinculada al sector literari i voleu innovar amb una proposta única i irrepetible per ampliar la difusió de la vostra tasca.
- Si teniu una proposta educativa relacionada amb el món de la literatura, la lectura o l’escriptura i voleu donar-l’hi un enfocament lúdic per augmentar la motivació dels alumnes. Qui ha dit que aprendre hagi de ser avorrit? ;)
Demaneu pressupost sense compromís: teresa.saborit@lallibretavermella.cat